[외국계]

Assistant Operation

Manager 경력

㈜맨파워코리아는 1999년에 설립된 회사로 자본금 21억원, 매출액 2,551억 9,365만원, 사원수 5,744명 규모의 중견기업입니다. 서울 강남구 테헤란로 409 (삼성동, 동신빌딩)에 위치하고 있으며, 헤드헌팅사업을 하고 있습니다.

포지션 및 자격요건

Assistant Operation Manager

 
( 1명 )


담당업무 

-    Assists Facility Manager and is able to demonstrate proficiency in the following:

- Develops and deploys operational business plans for the facility

-  Ensures proper storage for each product and on-time delivery to customer

-  Full utilization of all resources and assets

-  Supervises Team Leaders

- Assures that Management Trainee is fully trained in managerial functions and ready for promotion

- Maintains a solid relationship with customers and ensures all expectations are being met or exceeded, looks for additional opportunities to create new business solutions

- Ensures every staff member receives appropriate training, mentorship, and development to reach their highest potential

- Makes hiring, disciplinary and termination decisions

- Responsible for ensuring all CAPA/NCR investigations are thorough and complete

- Ensures that all metrics (SAPP, POI, etc.) are communicated and reported timely 

- Meets corporate goals in Safety, Accuracy, Productivity and Profitability. 

 Translates and personalizes these goals for the service center and each employee 

- Prepares and manages budget, capital expenditures, financial forecasting as required

- Maintains facility and operational quality standards to ensure a safe warehouse in compliance with corporate goals/policies, showcase guidelines, NFPA, OSHA, RCRA, DOT and other pertinent regulations

- Works in conjunction with administrative service centers including Human Resources, Accounting, Training, Quality, ESH, IT, and Sales to fulfill requirements and meet organizational objectives

- Fosters an environment of continuous improvement through open communication, questioning attitude and empowerment

- Ensures safety, quality or other team meetings occur, and serves in committee memberships as needed 

  


자격요건

ㆍ학력 : 대졸이상

ㆍ경력 : 경력 10년~ 15년

·       영어 가능

·       Excellent Comminication Skills

- 팀 리더쉽( Leading Build up에 대한 경험)과 교육 경험.

- 유해화학물 및 위험물 보관업에 대한 업무 경험과 관련 지식 보유.

- 영어 문서작성 및 회화 능력. (라인 매니저 및 본사 직원들과 소통 가능여부)

- 지게차 자격증 및 장비에 대한 운영 경험과 노하우.

- 고객사와의 업무 회의 진행 및 기획 능력


Additional 요건

- 산업안전,보건 및 안전관련 분야에 대한 전반적인 지식과 경험.(자격증 여부)

- 관리감독자로서의 경험과 노하우 필요.

- 물류(3PL)업에 대한 이해도와 WMS관련 전산업무 능력.

- 문서 및 보고서 작성 능력


전형절차

ㆍ서류전형 > 1차면접 > 2차면접 (인적성) > 최종합격

ㆍ면접일정은 추후 통보됩니다.


유의사항

ㆍ허위사실이 발견될 경우 채용이 취소될 수 있습니다.