외국계 HR SPECIALIST 모집
Position: HR SPECIALIST (PAYROLL, COMPENSATION & BENEFITS)
KEY RESPONSIBILITIES
1. Payroll
· Salary for permanent staff
· Incentives for Sales Consultants
· Withholding tax reporting preparation
· Superannuation payment
· 노동력조사 고용노동부 제출
· Year-end tax adjustment
· Prepare audit reports regarding Payroll
· 재직자 퇴직연금 중도인출 관련 업무 (ad hoc)
· 급여정산업체 월별 수수료 지급 관리
*** Payroll 업무는 급여정산업체 및 회계법인과 협업*
2. Compensation
· Arrange performance evaluation (twice a year)
· Manage performance evaluation reports for office, factory, stores
· Manage awards nomination and follow up with Asia HQ office
· Prepare salary adjustment and bonus scheme report
· Prepare compensation package letters
· Assist in distributing compensation package letters
· Update salary information on HR system
3. Benefits
· Manage employee benefit policy & staff list 관리 (통신비, 사내판매 등)
· Manage employees' medical check up program
· 명절선물 준비
· 상조용품 재고/발주 관리
· Congratulatory and Condolences follow up (부고공지, 화한, 용품접수, 경조금 지급 등)
· 기타 임직원 복지 관련 운영 follow up
QUALIFICATIONS
· 4년제 대학교 졸업자 이상
· 유관업무 경력 2년 이상
· 성실한 자, 꼼꼼한 자
· 영어가능자 우대
OTHER INFORMATION
고용형태: 정규직, 3개월 수습기간 적용
부서: 인사부
Report to HR & Admin Manager