1. 의뢰고객사 - [국내 최대 IT 기업] 국내 No.1 대기업 싱가폴법인

2. 채용포지션 - 물류 사업개발 영업 (과장~차장급)


Singaporean 싱가포르인 만 진행 검토됩니다. 

싱가폴 근무경력 최소 3년 이상 필수!!

3. 직무 및 자격요건


- 물류 대외사업 신규 물류 영업 및 사업개발 
- 기존 거래선 관리, 리텐션 및 사업확장  ( 포워딩 / 창고 & 배송 / 프로젝트 물류 등 ) 
- 글로벌&로컬 RFP / RFQ 입찰 참여 ( 제안서 및 견적 )   
- 영업 / 운영 조직 관리  
- 거래선 손익 및 정산 관리   
- 신규 사업 SOP 작성 및 Implementation 
- 고객사 및 실행사 계약 관리 
- SCM , Logistics , 물류 영업 / 사업개발 등 유관경력 8년 이상
- 대형 거래선 수주 등 신규 사업 개발 능력 보유자
- 4년제 학사 이상 및 유관학과 전공자
- 아시아 , 동남아시아 , 서남아시아 등 해외법인 , 해외 근무 유경험자( 싱가폴 근무경력 3년 이상 필수! )
- MS Office(Word/Excel/Power Point) 능숙자
- 영어 소통 가능자 (중상급 이상)
- 해외출장에 결격 사유가 없는 자
- 싱가폴 Local 인력 채용건으로 Singaporean 싱가포르 국적 필수(한국 등 다른국가 국적자는 자격이 안됌)


우대사항
- 다국적 포워딩사 / 선사 등 글로벌 물류회사 有 경험자
- 대형 물류사 물류 영업/운영 조직 관리 경험자 
- 싱가폴 근무자 혹은 거주자

Job Description:

- Business Development Manager is highly Responsible for gaining new accounts by developing sales, strategies and solution to achieve sales plans based on tech-enable value added services that covers all area of logistics, including freight forwarding & warehousing/local distribution.
- Meet and exceed allocated sales targets by engaging with customers through different channels, determining the specific needs of the prospect, promoting company's freight forwarding service and digital platform to develop and acquire new business opportunities.
- Handle all customers' enquiries related to on-boarding and sales operation process as well as managing customer relationship to deliver high level of customer satisfaction

Role & Responsibility:

Driving sales
- Offer shipping solutions and promote digital platform value proposition to customers based on their needs and capabilities.
- Generate new contract logistics revenue by sourcing for targeted customers that requires warehousing & distribution services. 
- Plan and conduct presentations & live system demo to the customers to differentiate the solution from other market players.
- Handle customer quotation request; negotiate prices and terms with customers 
- Follow up with customers to convert quote enquiry to actual shipment booking
- Establish target accounts for key regional opportunities and ensure that these will be on boarded accordingly
- Identify sales leads to develop new business opportunity.
- Up-selling and cross-selling existing customers to generate more sales

Customer on-boarding process
- Act as customer on-boarding contact window to introduce and educate company digital platform and services to new customers
- Support customer end-to-end implementation including resolving customer technical problems or enquiries.
- Lead the collaboration among internal departments to ensure that each piece of the on-boarding journey of customer is smooth.

Account management
- Own and manage customer relationships from the point of sale through successful implementation.
- Engaging with customers and creating a positive relationship with them

 

4. 전형방법

- 서류전형→ 면접전형(실무/임원)→ 최종합격자 발표

 

5. 채용 및 근무여건

- 근 무 지 : 싱가포르

- 채용형태 : 정규직

- 직급 / 연봉 : 면접시 협의

 

◈ 제출서류

- 이력서:자기소개서(사진첨부, 연락처, 희망연봉 기재)

- MS word로 작성 요망

 

아래 연락처로 검토가능한 이력서를 보내주시면, review 후 연락드리겠습니다.
좋은 기회 되시길 바랍니다.

문의사항 연락처정보
* 헤드헌팅 HR컨설팅㈜ 글로벌본부 Edward Ahn / Executive Director
* 메일주소 : edward@hrcon.co.kr
HR컨설팅㈜는 헤드헌팅 전문업체로 현재 40여명의 헤드헌터가 전문분야별로 나누어져 헤드헌팅 업무를 진행하고 있습니다. HR 컨설팅㈜는 구직을 의뢰한 분의 신원은 철저히 보안을 유지하고 있으며 구직을 의뢰한 분에게는 일체의 사례를 받지 않고 있습니다.

*항상 최고의 파트너로 함께합니다.*